r/greece 14d ago

οικονομία/economy Μισθοί developer Ελλάδα

Κάνω αυτό το thread όχι για να φλεξαρω αλλά για να (προ) ειδοποιήσω συναδέλφους που ίσως μην γνωρίζοντας ζητούν μισθούς πολύ κάτω απ όσα είναι έτοιμοι να δώσουν οι εταιρίες και εν τέλει χαλάνε και την πιάτσα για τους υπόλοιπους.

Τα στοιχεία βασίζονται κυρίως στο compensation report της Marathon αλλα υπάρχουν κι άλλες πηγές. (κυρίως από δικές μου δεκάδες συνεντεύξεις σε εταιρίες, και πραγματικά offers όπως και ένα μεγάλο δίκτυο στον χώρο)

Senior Front-end / Senior Backend με 4+ χρόνια εμπειρίας : από 55Κ μεικτά ετήσια (στην πολύ χειρότερη), ταβάνι γύρω στα 75/80Κ ανάλογα

Tech lead : από 65Κ, οτιδήποτε άλλο είναι ανέκδοτο και σας βρήκαν μλκ (ουσιαστικά εκεί θα κάνεις μάλλον δύο δουλειές, και τον manager και τον developer)

Devops : κατά κανόνα λίγο παραπάνω απ τους developers λόγω πεδίου (δύσκολα βρίσκεις)

Καλός data scientist : Αν βρεις εταιρία Ελλάδα να μπορεί να σε απορροφήσει (χλωμό) τίποτα κάτω από 60

Γενικά για όλους : το Remote για εξωτερικό ίσως είναι πιο δύσκολο να βρεθεί τώρα σε σχέση με το 2021 αλλά υπάρχει ακόμη.

Ξεκινάτε τα παζάρια απο ψηλά, με αέρα. Μην είστε χεστηδες. Παραμένει επάγγελμα με έλλειψη στο χώρο.

Κάντε job hopping, δεν παθαίνεις κατι. Στο 3 χρόνο θεωρητικά έχεις ήδη καθυστερήσει αν δεν έχεις αλλάξει.

Ζητάτε προαγωγές, be career hungry.

Μην φοβάστε και δουλειές με ταξίδι εξωτερικό αν δεν έχετε παιδιά υποχρεώσεις κλπ.

Δε θα απαντήσω σε άσχετους που μπαίνουν για βρίσιμο, ό,τι άλλο θέλετε το συζητάμε!

PS : για Γερμανία ό,τι είπαμε είναι περίπου +30Κ (με 50Κ θεώρησε ψιλό φτωχατζα στη Γερμανία πλέον) (τα παίρνουν κάτι Ινδοί που περιμένουν απλά για visa) (κι επίσης χαλάνε την πιάτσα) Για άλλες χώρες δεν ξέρω. Υποθέτω ψηλότερα ακόμα.

ΥΓ: όταν ακούω παίρνω 2000 καθαρά ΙΚΑ και είμαι καλοπληρωμενος θέλω να βάλω τα κλάματα.. Ετεροντροπη παιδιά.

156 Upvotes

300 comments sorted by

122

u/Nihlus89 14d ago

https://marathon.vc/reports/compensation/2022

Η έρευνα που (δεν) παραθέτεις δεν έχει σχέση με αυτά που λες

→ More replies (3)

74

u/Comfortable-Win-8497 14d ago

προφανώς ο τύπος κάπου μπερδεύτηκε, ναι αυτά τα ποσά παίζουν στην ελληνική πραγματικότητα αλλά θα τα δεις σε καμία από τις μεγάλες εταιρείες (δεν έχουμε κ πάρα πολλές, καταλαβαίνετε ποιες λεω) και είναι μισθοί π παίρνουν 5-10 άτομα στην εταιρεία και όχι όλοι οι προγραμματιστές. θέλω να πω, πως άμα μια εταιρεία έχει 100 προγραμματιστές, οι 90 θα πληρώνονται μαξ 2-2,5κ καθαρά το μήνα (υπάλληλοι) και οι υπόλοιποι καμία 8κ το μήνα (ΑΛΛΑ) με contract B2B και δικιά τους εταιρεία οπότε από τα 8 πες τους μένει κάνα 4αρι

0

u/athens2019 14d ago

Δεν διαφωνούμε και πολύ. Προφανώς στα 50Κ και πάνω δεν πας ΙΚΑ γιατί θα σε γδαρουν. Έκανες όμως ένα λάθος υπολογισμό: 8 - > 4. Δεν κάνεις ατομική με 44%, κάνεις μια ΟΕ με τη γυναίκα σου και είσαι στο 22%, μείον έξοδα μείον leasing μείον μειον...

13

u/CriticalResearcher83 14d ago

Δεν είμαι τόσο μέσα στην αγορά αλλά μου φαίνεται πολύ παράλογο να είναι ο κανόνας να φτιάξει δικιά του ΟΕ η κ ικε απλά για να δουλεύει σαν μισθωτός σε εταιρία.

Προφανώς ο μέσος όρος, δεν το κάνει και δεν πιάνει αυτά τα ποσά.

5

u/Money_Lavishness7343 14d ago

μια χαρα γίνεται. εάν έχεις μισθό που να σου παίρνουν 44% και αρχίζει και στον ξεζουμίζει (>60-70k), εάν το ψάξεις λίγο παραπάνω δεν φτιάχνεις σε καμία περίπτωση ατομική.

2

u/andrewchron 14d ago

Που ειναι το παραλογο? Στη μια εχεις 40% φορολογια στα 80Κ , στην ικε 22% +5% μερισμα και μπορεις και να χρεωνεις και στην εταιρια harddware , software , καρεκλες γραφεια κτλ

2

u/ToughSpeed1450 14d ago

Όταν σου κάνει έλεγχο η ΑΑΔΕ για covert employment και χρωστάς μερικά χιλιάδες σε εισφορές και άλλα τόσα σε φόρους και ΦΠΑ δεν θα σου καλοφανεί

1

u/Mpouklas 14d ago

Γιατί να χρωστας; Υπονοείται κάπου οτι δεν θα πληρώνει τους φόρους του ή τον ΦΠΑ του; Μπορείς να εξηγήσεις λίγο παραπάνω πως δουλεύει αυτό και ποιο είναι ακριβώς το παράπτωμα;

-1

u/ToughSpeed1450 14d ago

Υπάρχει διαφορετική φορολογία αν είσαι μισθωτός και αν είσαι εταιρεία. Γι αυτόν ακριβώς τον λόγο το επιλέγουν αρκετοί που έχουν υψηλό μισθό. Για να γλυτώνουν φόρους και εισφορές. Αυτό όμως είναι παράνομο γιατί πρακτικά δουλεύεις ως μισθωτός.

Συγκεκριμένα για τον ΦΠΑ, δηλώνοντας διάφορες προσωπικές αγορές ως εταιρικά έξοδα, τα αφαιρείς από τον ΦΠΑ που θα πλήρωνες στον μισθό που σου δίνει ο εργοδότης σου.

Επομένως, από εκεί που σαν μισθωτός θα έδινες γύρω στα 45% σε φόρους, τώρα καταλήγεις να πληρώνεις κάτω από 25%

3

u/Mpouklas 14d ago

"Πρακτικά δουλεύεις σαν μισθωτός" --> μπορείς να κάνεις αυτό define; Γιατί το πρακτικό είναι ότι έχεις απαρνηθεί αδειες, δώρα και αποζημίωση απόλυσης για να είσαι σε αυτό το καθεστώς

9

u/ToughSpeed1450 14d ago

Υπάρχουν συγκεκριμένα πράγματα που θα κοιτάξει η ΑΑΔΕ και ο ΕΦΚΑ αν σου κάνουν έλεγχο για να διαπιστώσουν το πραγματικό καθεστώς εργασίας σου. Δηλαδή αν:

  1. Έχεις συγκεκριμένο ωράριο
  2. Εργάζεσαι στο κτήριο του πελάτη σου
  3. Δεν χρησιμοποιείς τον δικό σου εξοπλισμό
  4. Το 75% των χρημάτων σου προκύπτουν από έναν μόνο πελάτη
  5. Η εταιρεία δεν έχει εμπορική ικανότητα (marketing, ιστοσελίδα, ελεύθερη προσφορά υπηρεσιών etc)

1

u/Mpouklas 14d ago

Αναφέρεσαι στο άρθρο 39; Αν ναι, ο λογιστής μου ισχυρίζεται πως πρέπει να δηλώσεις ότι υπάγεσαι σε αυτό, κάτι που δεν κάνουν οι ατομικές επιχειρήσεις που θέλουν να έχουν πάνω από έναν πελάτη, μιας και προσδοκούν στην απόκτηση κι άλλων πελατών.

Πάντως δεν μπορώ να κατανοήσω γιατί να είναι παράνομο, άρα και να επιφέρει κυρώσεις, ως ατομική επιχείρηση να έχεις έναν πελάτη, εάν έχεις σύμβαση ορισμένου χρόνου από αυτόν και να δουλεύεις remote ας πούμε. Αν μη τι άλλο, πως θα χτίσω και την πελατεία μου αν δεν ξεκινήσω από τον έναν; Επισης, γιατί να μην μπορώ να παρέχω μόνο αυτή την υπηρεσία σε έναν; Εγώ δεν θέλω σε άλλον, δεν μου βγαίνει ο χρόνος, θέλω να δουλεύω λιγότερο/περισσότερο, whatever

→ More replies (1)
→ More replies (6)

-2

u/1a2a3a_dialectics 14d ago

Καλά τα σκέφτεσαι, αλλά πολλές φορές αυτό που λες δεν γίνεται.

Υπάρχουν πολλοί πρακτικότατοι(=νομικοί) λόγοι που μια εταιρεία δεν μπορεί να σε προσλάβει ως contractor , αλλά ΠΡΕΠΕΙ να είσαι employee. Συνήθως αυτό συμβαίνει αν πρέπει να χειρίζεσαι IP ως κομμάτι της δουλειάς σου.

Σε άλλες περιπτώσεις γίνεται αυτό που λες.

Εκεί που διαφωνώ είναι ότι στο 5-10 άτομα σε κάθε εταιρεία βγάζουν αυτά τα λεφτά. Οριζόντια και κάθετα, ένα μεγάλο ΟΧΙ. Αν φτάσεις mid/senior level και ξέρεις ένα έστω και ημι-current tech stack τα 2.5 καθαρά τον μήνα είναι το ελάχιστο που μπορείς να πάρεις.

7

u/Comfortable-Win-8497 14d ago

επέτρεψε μου να διαφωνήσω, είμαι γύρω στα 10 χρόνια στην αγορά (και μπορεί εσύ να είσαι παραπάνω, δε γνωρίζω) αλλά έχω περάσει από όλες τις θέσεις από πολύ χαμηλά μέχρι και αρκετά ψηλά, το 2,5κ ως standard που θέτεις στους seniors έχει πάρα πολύ να κάνει και με την επιχείρηση, τοποθεσία επιχείρησης (κακώς κατ' εμε, καθώς θα έπρεπε να είναι πλαφόν) αλλά στην παρούσα φάση, εάν κάποιος έχει seniority σε μια τεχνολογία π γράφει μια εταιρεία στην επαρχία και κουτσά στραβά έχει δύο-τρία projects που τρέχουν δεν μπορεί ο senior να πάρει πάνω από τα συνολικά έσοδα των projects 😛 και θα μου πεις τώρα "ε και γιατί κάθεται εκεί ο senior" ε γιατί μπορεί να έχει άλλες ανέσεις τύπου: fully remote, ήρεμο κεφάλι χωρίς 500 calls μέσα στη μέρα, εύκολη δουλειά κλπ κλπ. Επίσης μιας κ ανέφερα τοποθεσία επιχείρησης, σε μια έρευνα σχετικά με μισθούς Αθήνας - Θεσσαλονίκης η ΑΘήνα είχε κατά περίπου 20% μεγαλύτερους μισθούς συγκριτικά με τη Θεσσαλονίκη, φαντάσου τώρα την απόκλιση συγκριτικά με επαρχία, χαοτική διαφορά.

58

u/Contract-Puzzled 14d ago

Άλλαξε το tag από οικονομία σε αστείο/funny.

28

u/DeGamiesaiKaiSy 14d ago

Αυτό που καίει τους περισσότερους είναι οι μισθοί για juniors.

Δώσε τα φώτα σου και για εκεί 

17

u/redrum1337- 14d ago

Αυτή τη στιγμή οι θέσεις junior είναι ελάχιστες, δυστυχώς αν είσαι σε αυτή τη θέση καλύτερα να κοιτάξεις την εμπειρία κ όχι τα λεφτά.

1

u/athens2019 14d ago

Συμφωνώ, να βρεις κάποιον καλό tech lead να έχει κέφι και όρεξη να σε μάθει πράγματα!

→ More replies (1)

11

u/athens2019 14d ago

Η άγρια Δύση. Προσωπικά αν ξεκινούσα τώρα θα έφευγα αμέσως εξωτερικο. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μείνεις εδώ.

  1. Κανένα growth
  2. Κακά learnings σε ways of working, best practices κλπ, tooling, ολο λάθος.
  3. Σε 3 χρόνια στο εξωτερικό είσαι ουσιαστικά senior στις πιο δυναμικές αγορές - αν τα παίρνεις και ψάχνεσαι (Ελλάδα παίζει και να σου ζητήσουν να παραγγείλεις καφέ στο αφεντικό) (χιούμορ)

Νομίζω γενικά το starting salary εξωτερικό σε juniors έχει πολύ μεγαλύτερο gap με την Ελλάδα σε σχέση με τους seniors (αν και μ αυτά που βλέπω..)

8

u/DeGamiesaiKaiSy 14d ago

Thanks, ευτυχώς δεν βρίσκομαι σε αυτή τη θέση, αλλά σκέφτηκα πως θα ενδιέφερε αρκετούς.

Και στο εξωτερικό σφαγή γίνεται, από ότι διαβάζω σε διάφορα σαμπ, για Ελλάδα δεν έχω ιδέα.

5

u/athens2019 14d ago

Ναι, η αγορά είναι πολύ κακή, ακόμη και στις παραδοσιακές πόλεις (Βερολίνο κλπ). Έγινε μια υπερπαραγωγή juniors Με government funded bootcamps, βρωμισε ό τόπος κυριολεκτικά, και αυτοί οι άνθρωποι σπάνια μπορούν να βγάλουν καλή δουλειά (για μένα) (εξαρτάται όμως τον άνθρωπο).

6

u/Got2InfoSec4MoneyLOL   14d ago

1 και 2 οι μόνοι απόλυτοι λόγοι για μετανάστευση ακόμα και για senior.

Άσε έξω μισθούς, quality of life και λοιπές πίπες. Σιγά μην επενδύσει στην Ελλάδα ο εργοδότης 8-9-10k σε training/growth ετησίως κατ' άτομο. Όπως είπες "δυναμικές αγορές", που δεν υφίστανται εδώ.

Προσωπικά ο εργοδότης μου έξω επενδύει σε μένα περί τα 10k γιούργια για training το χρόνο. Στην Ελλάδα μέχρι πρότινος κοιτούσαν να σε προσλάβουν με λίγα παραπάνω 🤣 ετησίως.

2

u/HappyBurrito14 13d ago

Δεν έχω πληροφορίες για Ελλάδα (δούλεψα για μια εταιρία joke που συνεργάζεται με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο τμ. Πληροφορικής και έπαιρνα 600-750 (κατώτατο βασικά αλλά ήταν όταν αυξήθηκε) πριν πάρω το πτυχίο μου με υπόσχεση αύξησης όταν πάρω το πτυχίο, και η αύξηση ήταν 950 καθαρά στο τέλος 😂 αλλά μου παρείχαν σπίτι χωρίς ενοίκιο και λογαριασμούς στην Πορτογαλία.

Μετά πήγα Γερμανία σε entry level (δεν είχα καθόλου εμπειρία στο δικό τους tech stack) με 43k το χρόνο μικτά (ζήτησα 44, αυτοί πρόσφεραν 42 και το βρήκαμε στη μέση) το οποίο έγινε 46k όταν έκλεισα χρόνο (ζήτησα 47 αλλά μου ανανέωσαν το συμβόλαιο μισό μηνα πριν κλείσω χρόνο οπότε το έβγαλα αυτό το έξτρα 1k από κει, και θα πάρω άλλη αύξηση του χρόνου). Ξέρω ότι Γερμανοί στην εταιρεία στην ίδια θέση με μένα βγάζουν αρκετά παραπάνω, αλλά δεν μπορώ να συγκρίνω γιατί έχουν και πιο πολλές ευθύνες από μένα λόγω ικανοτήτων (εγώ πάω σε αυτούς για βοήθεια πχ αν κολλήσω κάπου) οπότε δεν μπορώ να πω με σιγουριά ότι είναι θέμα ρατσισμού.

1

u/vagdrak 13d ago

Απο 900 μεχρι 1600 καθαρα για starting salary

2

u/DeGamiesaiKaiSy 13d ago

1600

😂😂😂😂

2

u/vagdrak 13d ago

Στην Τεσλα τοσο ειναι μπρο (1300 καθαρα + 300 σε μετοχες) και προφανως αυτη ειναι η εξαιρεση

1

u/theschiffer 13d ago

Δεν ήξερα καν ότι υπάρχει Tesla εδώ. Βασικό ερώτημα είναι βέβαια το πόσο καιρό θα είσαι σε starting salary. Γιατί αν είναι 6 μήνες - 1 χρόνο, άντε τρώγεται. Αν είναι να κάτσεις με αυτά τα χρήματα 3+ χρόνια όμως...

1

u/vagdrak 13d ago

Συνηθως promotion δινουν μετα απο 1,5 χρονο. Βεβαια να ξερεις παιζουν πολλες υπερωρίες, κανενα αλλο benefit (περα απο δωρεαν ρευμα για φόρτιση τεσλα αν εχεις) , onsite 5/5 και μιτινγκς με την ομαδα στο sf απογευμα και βραδυ. Οποτε δεν ειναι ζαχαρενια τα πράγματα 

3

u/theschiffer 13d ago edited 13d ago

Με βάση όσα λες, δεν αξίζει σε καμία περίπτωση. Μόνο για το βιογραφικό. Δεν υπάρχουν ουσιαστικές παροχές, ενώ μιλάμε για μισθό που στο Δημόσιο τον παίρνεις μετά από 8–10 χρόνια υπηρεσίας με πανεπιστημιακό πτυχίο και μεταπτυχιακό. Αυτό είναι κατάντια, αν σκεφτείς πόση επιπλέον εργασία και γνώση απαιτείται στην Tesla (και σε κάθε Tesla).

Για την Pfizer στη Θεσσαλονίκη, πάντως, έχω ακούσει κάπως καλύτερα σχόλια· τα χρήματα είναι λίγο λιγότερα (Starting: ~1000€), hybrid 3/2, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις και x15 μισθοί (bonus, κλπ).

1

u/vagdrak 13d ago

Συμφωνω οτι ειναι κυρίως για το βιογραφικό

25

u/ToughSpeed1450 14d ago

Ξεκινάτε τα παζάρια απο ψηλά, με αέρα. Μην είστε χεστηδες. Παραμένει επάγγελμα με έλλειψη στο χώρο. 

Θύμισε μου πόσα τμήματα πληροφορικής έχει η Ελλάδα + ΤΕΙ + ΣΑΕΚ + Κολλέγια. Εγώ συμφωνώ ότι έχει έλλειψη, αλλά έχει έλλειψη σε ταλαντούχους. Μην φουσκώνεις άδικα τα μυαλά κάποιων, γιατί θα νομίζουν πως θα τους κυνηγάνε οι εταιρείες με μισθό 50k μόλις βγουν απ' το πανεπιστήμιο.

2

u/Got2InfoSec4MoneyLOL   14d ago

Είναι μάπα τα προγράμματα σπουδών ακόμα και σε ΑΕΙ

7

u/ToughSpeed1450 14d ago

Pretty much σε κανένα πανεπιστήμιο δεν είναι τόσο καλά τα προγράμματα CS που να είσαι προσλήψιμος (employable) με το που τελειώσεις, εκτός αν σπούδασες σε Ivy League.

Πάντως υπάρχει τεράστια διαβάθμιση στους μισθούς των developer γιατί η ποιότητά τους διαφέρει πολύ.

163

u/positronius 14d ago

Ετεροντροπη αισθάνομαι και εγώ όταν βλέπω τέτοια ποστ, λες και μόλις το διαβάσει κάποιος, δεν θα ανοίξει το linkedin η οποιαδήποτε άλλη πλατφόρμα και δεν θα δει τι πραγματικά παίζει εκεί έξω.

Κανένα link φυσικά ούτε για την έρευνα, αλλά ούτε και για κανέναν ρόλο που να δίνει 80Κ σε senior στην Ελλάδα.

22

u/1a2a3a_dialectics 14d ago

Δεν σε κοροϊδεύει ο OP. Γράφει λίγο υπεροπτικά και άτσαλα, αλλά αυτά είναι τα λεφτά στην Ελλάδα που λέει(λίγο περισσότερα είναι κατά την ταπεινή μου άποψη, αλλά whatever)

Αν ξέρεις ASIC design σε κομμάτια που θέλω σε προσλαμβάνω αύριο εγώ στην ομάδα μου με 6ψήφια νούμερα στο principal level. Και χώρο να μην έχω , ξέρω άλλες 4-5 εταιρείες που θα κάνουν κρα να σε πάρουν με παρόμοια χρήματα.

Αντίστοιχα σε software engineering senior/principal level είναι αρκετά σύνηθες να δίνουν εταιρείες 70-80-90κ στην Ελλάδα . Ξέρω κάμποσους με τέτοιους μισθούς (και έχω access σε HR salary reports που δυστυχώς δεν μπορώ να κάνω share γιατί.... sensitive company data yada yada yada) .

Και αν είσαι τυχερός και δουλεύεις σε μία από τις (λίγες) FAANG/FAANG-like δουλειές στην Αθήνα πας στα 150κ TC σε principal level. (καθώς αυτοί πληρώνουν +30-40% από την τυπική μικρή εταιρεία Ελλάδας).

Υπάρχουν πολλοί που πληρώνουν πενταροδεκάρες? Βεβαίως. Αλλά αν είσαι σοβαρός στην δουλειά σου και κοιτάς την αγορά θα βρεις αργά η γρήγορα μια ενδιαφέρουσα δουλειά που πληρώνει και καλά.

44

u/positronius 14d ago

Οι principals είναι το 2-5% των engineers, και από αυτούς έχουν ζήτηση όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Προφανώς και θα πιάνουν αυτούς τους μισθούς.

Αλλά, αυτό το ποστ δεν έχει νόημα για αυτούς, γιατί λόγο σπανιότητας, δεν ψάχνουν οι ίδιοι, τους ψάχνουν ενεργά εταιρίες. Ξέρουν τι μισθό μπορούν να πάρουν γιατί έρχεται ειδοποίηση με προσφορά.

Δηλαδή υπονοείτε όντως ότι υπάρχει κάποιος principal engineer, που με δίκτυο, με εκπαίδευση, επαφές με συναδέλφους και το εκάστοτε σεμινάριο, τάχα μου ξεχάστηκε και έμεινε στα 30Κ?

Επίσης Ο ΟΡ δεν μίλησε μόνο για principals. Ξεκίνησε με data scientist minimum 60K και senior έως και 80Κ (παπαντζιλίκι κανονικό δηλαδή)

Και δέχομαι ότι μπορεί να κάνω λάθος. Ας μην το πολυσηζητάμε, δείξτε μου κάποιος ένα link που δίνει 80K για senior στην Ελλάδα να κλείσει η συζήτηση

4

u/1a2a3a_dialectics 14d ago

Έχεις ένα δίκιο ότι principal δεν βρίσκουν οι εταιρείες έτσι εύκολα. Και ναι, αρκετοί principals ξέρουν ότι κρατάνε την εταιρεία στους ώμους τους , και τα λεφτά τους είναι αντίστοιχα. Υπάρχει μια εξαίρεση που κάθεται σε μια δουλειά και 1500 να τους δίνουν, αλλά είναι η εξαίρεση.

Για data scientist αν δεις πιο κάτω έγραψα range που μου πε ένας φίλος (director grade) για Αθήνα σε μεγάλη πολυεθνική, που σύμφωνα με αυτόν είναι 40-80κ (entry/junior , και senior αντίστοιχα), όταν μιλούσαμε για talent pool και γιατί δεν μπορούμε να βρούμε καλούς mid/senior level υπαλλήλους(ο καθένας στον τομέα του βέβαια). Το να ζητήσεις 60κ πρώτο μισθό στην Ελλάδα είναι εκτός πραγματικότητας ναι.

Γενικά στην Ελλάδα έχουμε/έχετε το κάθε δικαίωμα να διαμαρτύρεστε για 1002 πράγματα. Οι μισθοί στο Software engineering+ συγγενείς high demand κλάδοι δεν είναι ένα από αυτά όμως. By the way, ακόμη και αυτοί οι μισθοί είναι ΠΟΛΥ χαμηλότεροι από την ευρώπη και από μέρη που λέμε παραδοσιακά "3ο κόσμο" ( το total cost για να προσλάβω έναν engineer στην Ελλάδα είναι σχεδόν το ίδιο με το Βιετνάμ - και δεν κοροϊδεύω, ψάχνω actively οπότε έχω διαβάσει τα reports)

-3

u/athens2019 14d ago

Ναι νομίζω ότι υπάρχουν engineers με πολύ καλό επίπεδο που δεν έχουν καμία ιδέα για την αγορά. Το ξέρω γιατί έβλεπα τους ίδιους engineer να σκάνε πρώτο μήνα στο εξωτερικό και να είναι underpaid γιατι έβαζαν την μπάρα σε ελληνικες αποδοχές. Γι αυτό ακριβώς έκανα το post. Γενικά θεωρώ έχουμε πολύ καλό ταλέντο. Λίγο στο execution το χάνουμε και αρκετοί δεν ξέρουν να επιβιώνουν σε corporate περιβάλλον αλλά αυτό μαθαίνεται.

18

u/Original_Double_4762 14d ago

quick search: ASIC / Digital Design Engineer Salaries

  • Glassdoor data for a Digital Design Engineer in Athens shows a median salary of €35K/year, with a typical range between €28K and €48K. Glassdoor
  • ASIC design roles (specialized hardware design) likely fall in a similar or slightly higher range—but not typically six-figure (€100K+) salaries in Greece, unless it's an exceptional scenario (e.g. global/senior remote position).

Conclusion: The claim that ASIC design specialists can demand six-figure (e.g. €100K+) salaries in Greece is not supported by publicly available data. Salaries appear much lower on average.

5

u/1a2a3a_dialectics 14d ago

Refutal by chatgpt???

Σε περίπτωση που όντως θέλεις να μάθεις γιατί μπορεί αρκετοί να δίνουν για την ίδια θέση 40κ , και άλλοι 120κ, διάβασε αυτό. Γραμμένο για software engineers, αλλά το ίδιο ισχύει και για ASIC design:

https://blog.pragmaticengineer.com/software-engineering-salaries-in-the-netherlands-and-europe/

Εν τάχυ, ως hiring manager έχω την επιλογή να δώσω 100κ+ στην Ελλάδα, ή 200+++ σε Ολλανδία/Γερμανία/UK κλπ. Και αυτά τα ranges δεν τα βγάζω εγώ, υπάρχουν internal pay scales που δεν μπορώ να τα κάνω και πάρα πολύ override. Αν έχεις skills, αυτά είναι τα λεφτά. Το θέμα είναι ότι δεν βρίσκω ανθρώπους με αυτά τα skills, ακόμη και με αυτά τα λεφτά . Και γι αυτό οι μισθοί είναι τόσο ψηλοί

Όπως αν ξέρεις να κάνεις maintain services σε live payment systems ώστε το downtime να μετριέται σε nanosecond/αιώνες ξέρω κάποιον που θα σε προσλάβει αύριο για αυτά τα λεφτά περίπου (χωρίς ίχνος υπερβολής αυτά που λέω τώρα).

17

u/Original_Double_4762 14d ago

Εν ολίγοις λές ότι αν έχεις μια πολύ συγκεκριμένη εξειδίκευση μπορείς να πάρεις πολύ υψηλό μισθό ακόμα και στην Ελλάδα. Δεν έχει σχέση με software developer/data scientist τώρα αυτό. Τελείως άλλη αγορά.

-1

u/1a2a3a_dialectics 14d ago

Ακόμα και σε developer θέσεις πάντως υπάρχουν άνθρωποι που προσφέρουν τρομερό value και άρα αμοίβονται πολύ καλά.

Στο παράδειγμα της Ελλάδας που έχεις 1002 στοιχηματικές, αν ξέρεις full stack, με έμφαση στο backend και αρχιτεκτονικές για μέγιστο uptime ή/και security τότε έχεις πολύ ψωμί και ναι, 100κ φτάνεις και στην Ελλάδα

Προφανώς αν γράφεις php "για το site του γείτονα" τότε ναι, οικονομικά δεν οδηγεί πουθενά αυτό. Ομοίως και αν το data science που κάνεις είναι data entry vs πχ big data analysis (που μια χαρά πληρώνει το βάρος σου σε χρυσό σε μεγάλη εταιρεία)

0

u/athens2019 14d ago

Ρε συ, είναι πολύ μικρό το δείγμα για να μπορείς να έχεις αξιόπιστο benchmark σε τέτοια niche markets...

3

u/darkvoidman 14d ago

Για senior data engineer εχουμε κανα range?

1

u/1a2a3a_dialectics 14d ago

Τώρα το τι ορίζει ο καθένας data engineer/scientist κλπ είναι πονεμένη υπόθεση αλλά τα συζητούσα με έναν director of data science σε πολυεθνική με βάση την Αθήνα στις διακοπές μου και τα ranges που μου δωσε είναι 40k(entry) - 80k (senior), + benefits/bonus/RSU κλπ όλα αυτά που είναι ανάλογα με την θέση. TC μπορείς να φτάσεις 100κ δηλαδή, αλλά σχετικά δύσκολα. Και εκεί που δουλεύει πληρώνει αρκετά καλά οπότε φαντάζομαι ότι αυτά τα νούμερα είναι στο high end αυτών που μπορείς να πάρεις

6

u/darkvoidman 14d ago

Pipelines se cloud , για million records. Entry 40k? Δλδ ο junior?

3

u/1a2a3a_dialectics 14d ago

Entry level είναι το χαμηλότερο level που σε προσλαμβάνει μια εταιρεία.

Οι περισσότερες εννοούν entry=junior level. Τα τελευταία χρόνια κάτι dodgy(κατά την άποψή μου) εταιρείες προσπαθούν όμως να πουν ότι υπάρχει νέο level κάτω από αυτό του junior, και το ονομάζουν entry (ή associate) με σκοπό απλά να πληρώσουν λιγότερο αν βρουν κανέναν απελπισμένο.

Μην ψαρώνεις όμως, αυτά είναι τα λεφτά αν έχεις τα qualifications

3

u/donscrooge 14d ago

Νομίζω πως είναι πάρα πολύ λίγες οι εταιρείες που μπορούν να δώσουν τέτοια νούμερα. Σε συνεντεύξεις προ 3τιας για senior δυσκολευοντουσαν όταν ξεκινούσα με base τα 80-85k (πολυεθνικές καθώς και "gaming" industry). Δε ξέρω αν έφταιγε το βιογραφικό μου ή αυτά που ζητούσα ή αν απλά ήταν κακή περίοδος. Θεωρώ πως ένα 70ρι το χτυπούσες όμως σαν senior.

5

u/_maverick98 14d ago

70αρι ειναι 3000 καθαρα. Εχω ακουσει μονο δυο εταιριες στην Ελλαδα που τα δινουν (πολυεθνικες) και το χω ψαξει παααρα πολυ.

1

u/1a2a3a_dialectics 14d ago

Ε, ακριβώς. Το 80κ που μου δωσε λογικά είναι το 4th percentile για έναν senior.

Αν το senior grade του έχει percentiles (για παράδειγμα, τα βγάζω από το μυαλό μου) : 60 -70 -75 -80 , σημαίνει ότι θέλουν όλα τα νεα hires να είναι στα 70, και μόνο κατ' εξαίρεση πας στα 75. Το 80 υπάρχει ώστε να έχουν χώρο να σου δώσουν καμια έξτρα αύξηση τα επόμενα χρόνια πριν σε προάγουν σε principal.

1

u/vagdrak 13d ago

40k base για junior, πιο παπατζα πεθαινεις

1

u/1a2a3a_dialectics 13d ago

40k ειναι 1950 καθαρα τον μήνα. Και οπ ς είπα, εμη συγκεκριμένη εταιρεία πληρωνει καλα. Τωρα, 1500 μισθός + 120 meal voucher + 150 bonus + 200 RSU τον μήνα δεν νομίζεις ότι υπάρχουν σε junior θέσεις? Οχι εύκολα, αλλα υπάρχουν, ειδικα σε εταιρειες με καλο budget

1

u/vagdrak 13d ago edited 13d ago

Πες μου μια εταιρεία που δινει αυτα τα λεφτα για junior. Στην τεσλα δουλευα και 1600 καθαρα ειναι ο μισθος junior (1300+300 μετοχες). Σχεδον 2000 το θεωρω αδυνατο  

3

u/Milrich 14d ago

Μιας και είπες για ASIC design, θα μπορούσες να αναφέρεις ονόματα εταιρειών; Υπάρχουν κάποιες εταιρείες και στην Αθήνα αλλά και στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο από αυτά που ξέρω, πάνω από 80k-90k δεν δίνονται εύκολα.

4

u/athens2019 14d ago

Σε ευχαριστώ. Δυστυχώς υπάρχει πολύ κοροϊδία στην Ελλάδα και στόχος μου δεν ήταν να ακουστώ υπερόπτης αλλα πραγματικά να ανεβάσω την μπάρα για όλους μας. Κρίμα που επικρατεί τέτοια μιζέρια και τέτοια ζήλια.

1

u/MrKorakis 14d ago

Υποθετω οτι οταν λεει το compensation report της Marathon εννοει αυτο γιατι του 2025 δεν εχει βγει ακομα. Εδω σα median δεν βλεπω κατι πανω απο € 60K μικτά, και ακομα και αν βαλουμε το φιλτρο στο ρολο το P-5 ειναι στα € 55K.

Οταν λεμε για το τι λεφτα υπαρχουν στην πιατσα δεν μπορουμε να μιλάμε με βαση τα νουμερα του τι παιρνει το P-6 αναμεσα στο median και το 90th Percentile αυτό είναι ενα τμημα ενος μικρου δειγματος της αγορας.

→ More replies (4)

45

u/Gatopardosgr 14d ago

Source?

72

u/Ill_Garden6834 14d ago

trust me bro /s

-1

u/andrewchron 14d ago

δεν απεχουν πολυ απο την πραγματικοτητα τα νουμερα που ειπε, +- 5/10Κ ειναι

1

u/leaflock7 13d ago

δεν απέχουν πολύ και γράφεις +-10κ .
10κ στα 60 είναι 16% , αυτό είναι μεγάλη απόκλιση . Ακόμη και στα 100 που είναι 10% είναι πολύ μεγάλη.

1

u/andrewchron 13d ago

Εε ναι, δεν απέχουν πολύ, καθώς δε λέμε ούτε τη θέση, τον συγκεκριμένο κλάδο, τα χρόνια προϋπηρεσίας και την εταιρία. Τι περίμενες ότι όλοι παίρνουν τα ίδια ακριβώς ανεξαρτήτως παραμέτρων?

1

u/leaflock7 13d ago

προφανώς αναφερόμαστε στο τι έχει γράψει ο ΟΡ. όπου μιλάει για έως 80 για το μέγιστο ποσοστό. Τα ποσά περί 120+ είναι κάτω από το 5% των ανθρώπων οπότε δεν έχει νόημα να αναφερθούμε σε αυτά.

→ More replies (4)

4

u/pipa_colada 14d ago edited 14d ago

Επειδη το source ειναι ο πατος του, δες εδω μερικα που βρηκα στα γρηγορα


Source Levels.fyi

Median 2400 GROSS https://www.levels.fyi/t/software-engineer/locations/greece


Source SocialNerds "Senior" 4 χρονια 1600 NET

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1LLprGsH7JPnYSmvmdL77Ry5aoK3tM_AU9Cq9ssnwcQg/edit?gid=31006350#gid=31006350


Source Randstad GROSS https://www.randstad.gr/s3fs-media/gr/public/2025-05/HR%20Trends%202025_GR.pdf?VersionId=2CcoXRi6VMCi2dnoPOwAzEwTNhMy6RmI

Τίτλος Θέσης Χαμηλότερη Τιμή (€) Υψηλότερη Τιμή (€)
Application Support Engineer 1800 3200
Big Data Engineer 2200 4600
Business Intelligence Professional 1900 3300
Chief Information Officer (CIO) 7000 15000
Chief Product Officer (CPO) / Product Director / Manager 3800 5200
Chief Technology Officer (CTO) / VP of Software Engineering 7000 15000
Cloud Architect 3500 5000
Cloud Engineer 3200 4200
Data Engineer 2100 4300
Data Scientist / Machine Learning Engineer / AI Engineer 2300 4300
Database Administrator 1800 4500
Database Developer 2000 3500
DevOps Engineer 2800 4300
Digital Transformation Manager 4000 5500
ERP / CRM Consultant 1800 3200
Graphic Designer / Motion Graphic Designer 1500 3200
Information Security Professional (incl. Penetration Tester, IT Security Analyst, GRC Consultant etc.) 2000 4600
IT Business Analyst 2800 4200
IT Manager / IT Director 4000 8000
IT Pre-Sales Engineer (Private/Public Sector) 2500 4000
IT Project / Program Manager 2800 5000
IT Service Manager 2600 3800
IT Support / Helpdesk 1500 2500
IT Systems Engineer / Administrator (Windows & Linux/Unix) 1900 3500
Mobile Developer (Android, iOS) 2500 4200

36

u/stravu 14d ago

Για στείλε το report

Εγώ το μόνο που βρίσκω είναι για DevOps 26k median per annum και 47k στο 90th percentile.

37

u/raychram 14d ago

Πολύ μέτριο ragebait

25

u/_maverick98 14d ago

εχω 3 χρονια εμπειριας. Παιρνω 1600 + 120 καρτα σουπερμαρκετ = 1720 καθαρα. Οταν μου στελνουν για δουλεια και λεω οτιδηποτε πανω απο 2000 καθαρα παθαινουν 100 εγκεφαλικα και με κλεινουν γρηγορα γρηγορα και μου στλενουν reject μια μερα μετα ουτε αντιπροσφορες ουτε τιποτα. Δε ξερω που τα βγαζεις αυτα τα νουμερα

2

u/Ok-Possibility-4378 14d ago

Εγώ παίρνω τόσα και είμαι στα 2 χρόνια εμπειρίας. Δύο παλιοί μου συνάδελφοι που ξεκίνησαν μαζί μου παίρνουν ήδη 2000 καθαρά.

Πριν πάρω τόσα μου έκαναν κι εμένα αυτά τα εγκεφαλικά που λες που ζητούσα απλά 1400 για 1 χρόνο εμπειρίας. Αλλά μετά ξέρεις τι κατάλαβα; Ότι άμα σε θέλουν μια χαρά σου δίνουν ο,τι πεις, κάνουν τέτοια απλά μπας και ρίξουν το μπάτζετ. Και τελικά όντως πήρα όσα ήθελα.

Κι έχει δίκιο ο OP, όσοι δεν έχουν ανάγκη για δουλειά (γιατί δουλεύουν ήδη και απλά ψάχνονται) ας ζητάνε πολλά για να μη θεωρεί και το HR ότι μπορεί να βρει και με λιγότερα.

Για τους senior πρώην συναδέλφους μη σου πω ποσά...

1

u/_maverick98 14d ago

οκ θα το εχω υποψιν μου, παντως εμενα δεν μου τα δινουν ουτε εντος δουλειας ουτε αλλες εταιριες

6

u/athens2019 14d ago

Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που έκανα αυτό το thread. Η αγορά έχει έλλειψη ταλέντων. Σου στέλνουν reject γιατί θεωρούν ότι παρακάτω θα βρεθεί ένας άλλος να δεχθεί με λιγότερα. Αν δεν βρεθεί, θα προσαρμόστουν!

14

u/_maverick98 14d ago

Με αυτη τη λογικη καλως εκανες το ποστ. Απλα η πλειοψηφια δεν παιρνει τα χρηματα που λες. Ξερω και γω 1-2 ατομα που παιρνουν απο 2200 εως 2600 καθαρα αλλα εχουν αρκετη εμπειρια τυπου 10 χρονια ή εψαχναν πολυ καιρο τη δουλεια που βρηκαν. Οι εταιριες στην Ελλαδα ψαχνουν κατα βαση να δωσουν κατω απο 2000 καθαρα και δεν τους νοιαζει αν δε θα σαι ευχαριστημενος, απλα θελουν καποιον να τραβηξει κουπι μεχρι να φυγει

6

u/andrewchron 14d ago

το να παρεις το ετος 2025 ως senior κατω απο 2300 καθαρα ειναι εγκληματικο. Αλλιως δεν εισαι senior , αλλα senior στα χαρτια

12

u/True_Match_9287 14d ago

ναι ναι ναι ναι,....

51

u/dragolinos 14d ago

Senior me 4 xronia empeirias... xaxaxaxaxaxaxax

12

u/papagel75 14d ago

4 χρόνια δεν είσαι senior… έχουμε χάσει λίγο το μέτρο. Δεν υπάρχουν κανόνες ακριβείας για όλους και έχω δει ανθρώπους να “μεγαλώνουν” επαγγελματικά πιο γρήγορα από άλλους αλλά γενικά χρειάζεται μια τριετία να πας mid και άλλα τρία για να γίνεις senior (εφόσον όλα πάνε καλά).

→ More replies (1)

6

u/andrewchron 14d ago

ελα τωρα, στην ελλαδα οτι δηλωσεις εισαι :P εχω δει senior να μην ξερει ουτε το postman να χρησιμοποιει

→ More replies (4)

9

u/Admirable_Course1961 14d ago

Σαν mid level software engineer πλέον (που γύρισα Ελλάδα για προσωπικούς λόγους) μπορώ να πω ότι στην Ελλάδα είναι δύσκολα τα πράγματα μέχρι να πάρεις εμπειρία. Ήμουν στην Τσεχία σαν Junior πρώτη δουλειά και έπαιρνα 2000€ καθαρά με κόστος ζωής ίδιο περίπου ή και λίγο φθηνότερο από Ελλάδα. Ήρθα Ελλάδα μετά από 2 χρόνια εμπειρία σε mid level θέση και παίρνω 1500 καθαρά. Εχω ακούσει και κοντινούς μου να παίρνουν 2200€ με 2-3 χρόνια στον χώρο οπότε το 55κ δεν μου φαίνεται εξωπραγματικό. Δυστυχώς όμως για να φτάσεις εκεί περνάς από πολύ δύσκολα

2

u/athens2019 14d ago

Θα συμφωνήσω. Νομίζω αν μπορούσες θα έπρεπε να μείνεις εκεί για ακόμη 2 χρόνια..

1

u/Admirable_Course1961 13d ago

Ναι, η αλήθεια είναι πως εκεί η αγορά είναι διαφορετική, οι εταιρίες σε προσεγγίζουν και σου κάνουν offers και εσύ διαλέγεις σε ποια θες να πας. Ενώ στην Ελλάδα ψάχνεις μια να σου κάτσει (σε αυτό το level).

1

u/athens2019 13d ago

Ε όχι πάντα, έχεις ανοίξει το προφίλ σου στο LI;

8

u/tsakou 14d ago

Οντας hiring manager σε εταιρεία με γραφεία Ολλανδία, UK, Πολωνία, Τσεχία θα διαφωνήσω μαζί σου. Οι μόνες εταιρείες στην Ολλανδία (που παίζει στα ίδια και ίσως και λίγο πιο ψηλά από Γερμανία) που πληρώνουν 120k+ είναι big tech, traders τύπου Optiver, η Adyen, Uber, Databricks και κάποιοι bitcoin traders. Για ανατολική Ευρώπη παίζουν νούμερα 30% κάτω απ της Ολλανδίας για employee αλλά αρκετά κοντά σε Κεντρική Ευρώπη για freelancers (που παραμένει αρκετά ελκυστικό για τις εταιρείες εκεί σε αντίθεση με Ολλανδία που το πολεμάνε). Και με μεγάλο αστερίσκο ότι το TC αφορά και RSUs, που πολλές φορές είναι 50%+ της σούμας. Δηλαδή ο μισθός σου θα είναι 90-120k και on top of that παίρνεις και μετοχές, οι οποίες για να έχουν οποιαδήποτε αξία η εταιρεία θα πρέπει να είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο. TC 200k+ δεν είναι ποτέ μα ποτέ cash only εκτός αν μιλάμε για Senior Director+ ρόλους. Μιλάμε πάντα για employees, όχι contractors/freelancers. Βασικά για να μιλάμε και με στοιχεία ας τσεκάρει ο κόσμος τι παίζει, ας μπει στο https://techpays.com όπου έχει self reported data από αυτές τις αγορές. Τα οποία και πάλι είναι skewed γιατί αυτοί που θα μπουν στον κόπο να ασχοληθούν είναι μια μειοψηφία που γνωρίζει το συγκεκριμένο site. Ο μέσος senior backend Ολλανδός είναι από 70-90k. Οσον αφορά τα negotiation skills, με κάνουν να αναρωτιέμαι αν έχεις δουλέψει σε πραγματικά μεγάλη εταιρεία. Ολες οι μεγάλες εταιρείες έχουν εσωτερικά level και tiers και ένας νεοπροσληφθείς σπάνια και μόνο αν έχει competing offer θα πάει στο τοπ που προβλέπεται για το ρόλο του, τα λεφτά που παίζουν είναι στάνταρ γενικά, άντε να πάρεις ένα 10% παραπάνω αν το παίξεις σωστά. Αλλά σε καμία περίπτωση να πας απο 50k στα 80 π.χ όπως αφήνεις να εννοηθεί.

7

u/pipa_colada 14d ago edited 14d ago

Dunning-Kruger effect, εισαι ξεφτυλας με οτι διαβαζω. Αναφερεις ερευνα η οποια ερχεται σε αντιπαραθεση με οτι λες και αγνοεις οταν σου ζηταμε να την ανεβασεις. Επειδη λοιπον λες @@ και δεν ανεβαζεις εστω και λιγα δεδομενα που να υποστιριζουν την θεση σου θα σου βαλω εγω μερικα γιατι μας επρηξες τον παπαρο.


Source Levels.fyi

Median 2400 GROSS https://www.levels.fyi/t/software-engineer/locations/greece


Source SocialNerds "Senior" 4 χρονια 1600 NET

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1LLprGsH7JPnYSmvmdL77Ry5aoK3tM_AU9Cq9ssnwcQg/edit?gid=31006350#gid=31006350


Source Randstad GROSS https://www.randstad.gr/s3fs-media/gr/public/2025-05/HR%20Trends%202025_GR.pdf?VersionId=2CcoXRi6VMCi2dnoPOwAzEwTNhMy6RmI

Τίτλος Θέσης Χαμηλότερη Τιμή (€) Υψηλότερη Τιμή (€)
Application Support Engineer 1800 3200
Big Data Engineer 2200 4600
Business Intelligence Professional 1900 3300
Chief Information Officer (CIO) 7000 15000
Chief Product Officer (CPO) / Product Director / Manager 3800 5200
Chief Technology Officer (CTO) / VP of Software Engineering 7000 15000
Cloud Architect 3500 5000
Cloud Engineer 3200 4200
Data Engineer 2100 4300
Data Scientist / Machine Learning Engineer / AI Engineer 2300 4300
Database Administrator 1800 4500
Database Developer 2000 3500
DevOps Engineer 2800 4300
Digital Transformation Manager 4000 5500
ERP / CRM Consultant 1800 3200
Graphic Designer / Motion Graphic Designer 1500 3200
Information Security Professional (incl. Penetration Tester, IT Security Analyst, GRC Consultant etc.) 2000 4600
IT Business Analyst 2800 4200
IT Manager / IT Director 4000 8000
IT Pre-Sales Engineer (Private/Public Sector) 2500 4000
IT Project / Program Manager 2800 5000
IT Service Manager 2600 3800
IT Support / Helpdesk 1500 2500
IT Systems Engineer / Administrator (Windows & Linux/Unix) 1900 3500
Mobile Developer (Android, iOS) 2500 4200

6

u/MrKorakis 14d ago edited 14d ago

Marathon 2022 Greek Tech Compensation Report

Αν μιλαμε για αυτο το report πρακτικα αυτο που βλεπω εγω απο τα νουμερα είναι οτι τα νουμερα που λες είναι μόνο στο 90th percentile παιζουν για το 10% των εργαζόμενων και αυτό στο P5 - P6.

Δεχομαι το "Ξεκινάτε τα παζάρια απο ψηλά" αλλά πρακτικά ο μέσος εργαζομενος στον χώρο δεν θα τα παρει αυτά τα λεφτά οποτε ακομα και απο την ερευνα που αναφερεις δεν πολυ υποστηρίζεται αυτο.

1

u/andrewchron 14d ago

τι να σου πω εγω για mid level θεση στο pen testing ζητησα περσι 52Κ και μου τα δωσανε χωρις παζαρια, αρα πηγαινε και παραπανω, υποψιν ομως εχω πολυ παραπανω προυπηρεσια

1

u/MrKorakis 14d ago

Ναι αλλα

1ον αυτό είναι ενα μοναδικο data point που δεν το αμφισβητώ αλλα δεν μας λεει κατι για την κατασταση της αγορας γενικα.

2ον απο μονος σου λεες οτι εχεις πολυ παραπανω προυπηρεσια απο mid level θεση, οποτε σου δωσαν κατι καλο για την πραγματικη σου προυπηρεσια. Τελεια αλλα το θεμα ειναι τι λογικα μπορει να ζητησει καποιος για mid level θεση με mid level προυπηρεσια

2

u/andrewchron 14d ago

Ναι δεν παίζει, οτιδήποτε πάνω από 50Κ είναι για senior, αλλά το pentesting είναι ξεχωριστη κατηγορία από μόνο του. Το τι είναι senior στην Ελλάδα βέβαια πονεμένη ιστορία... Για μένα μετά τον 6ο χρόνο προϋπηρεσίας και ανάλογα την περίπτωση κοιτάω seniorilikia

1

u/athens2019 14d ago

ας κανουμε εμεις αυτο που πρεπει (το σωστο confidence στα interviews και στα παζαρια) και θ ανεβουν τα brackets.

4

u/MrKorakis 14d ago

Γενικα με αυτα που λες πχ: "Ξεκινάτε τα παζάρια απο ψηλά", "Κάντε job hopping", "be career hungry" δεν διαφωνω καθολου 100% μαζι σου. Πρακτικα με βαση τη δουλεια που βγαζει ο κοσμος Ελλαδα σε σχεση με εξω στο IT (και εξω απο αυτο) οι μισθοι ειναι πολυ χαμηλα και πρεπει να ανεβουν.

Αλλα είναι άλλο το ζητατε αυτο που πραγματικα αξιζετε για να ανεβουν τα brackets και αλλο πραγμα το αυτα τα λεφτα υπαρχουν τωρα σα μισθοι στην πιατσα.

2

u/athens2019 14d ago

Υπάρχουν πάντως. Και χαίρομαι που συμφωνείς.

→ More replies (1)

27

u/theschiffer 14d ago

Τα χρήματα που αναφέρεις είναι εκτός πραγματικότητας και αφορούν Ολλανδία (στο περίπου).

-5

u/athens2019 14d ago

Ήμουν 3 χρόνια Ολλανδία και 5 χρόνια Βερολίνο, σου εγγυομαι ότι αυτά τα χρήματα είναι πολύ πολύ κάτω από τις εκεί αγορές. Έχεις σκεφτεί ότι ίσως κακοπληρωνεσαι γιατί δεν έχεις negotiation skills; χεσε με εμένα, ρώτα έναν local headhunter.

13

u/theschiffer 14d ago

Μήπως αναφέρεσαι σε κορυφαίους στον τομέα τους προγραμματιστές; Αν ναι, δεν αμφιβάλλω.

→ More replies (3)

5

u/LazyBake3450 14d ago

Παιδιά εδώ έχει διάφορους μισθούς για data scientist, Software developer, engineer κτλ. Και όμως θέσεις που σχετίζονται με πληροφορική.. έχει διαφορά.. και αξιολογησεις..

Έχει μισθούς και για εξωτερικό..

https://www.etairating.gr/

5

u/DirectWay311 14d ago

Πόσα χρόνια εμπειρία έχεις; Και πόσες δουλειές έχεις αλλάξει εσύ;

5

u/aimovoros 14d ago

4 χρόνια κάτω όριο εμπειρίας για senior αρκετά χαμηλό. Η πλειοψηφία δεν είναι σε αυτό το level τότε, άρα δε γίνεται να παίρνει και τέτοιο μισθό. Φουσκωμένα τα νούμερα φαίνονται και σε εμένα λίγο αν και ρεαλιστικά για κάποιον που νιώθει και ξέρει να πουλήσει τον εαυτό του. Σε φρέσκο senior πχ μετά από promotion θεωρώ πάνω από 45 ετήσια μεικτά κομπλέ. Απλά για να ανέβεις κλασικά στην ίδια δουλειά με ετήσιες αυξήσεις θα κάνεις πολύ καιρό να φτάσεις τα 55 που λες.

7

u/ExtremeGrade5220 14d ago edited 14d ago

Mobile devs στην arguably μεγαλύτερη ελληνική τεχνολογική εταιρεία retail βγάζουν μεταξύ 28κ-45κ. (28k junior, 45k senior)

Επίσης παίζουν πολύ τα office politics στην προαναφερθείσα μεγάλη τεχνολογική εταιρεία κατά την οποία juniors βγάζουν πιο πολλά από seniors γιατί τα έχουν καλά με τους από πάνω.

Mobile Devs, σε ελληνικές εταιρείες δεν πιάνουν ούτε στο ελάχιστο τα από πάνω χρήματα.

2

u/Cultural_Chip_3274 14d ago

Μεγαλύτερη ελληνική τεχνολογική εταιρια μυρίζει μετριότητα απο μακριά και πρακτικές 25 ετιας ιδίως αν γράφεις μικτά.

2

u/andrewchron 14d ago

"arguably μεγαλύτερη ελληνική τεχνολογική εταιρεία" != υψηλος μισθος. Οι μεγαλες εταιριες δε δινουν μισθους, δινουν "ασφαλεια" και τσουγκρανοξυσιμο λογω γραφειοκρατιας (λεμε τωρα)

1

u/ExtremeGrade5220 14d ago

Συμφωνώ, κι αυτός είναι πάνω κάτω ο κανόνας. Ωστόσο, σε 2 start up που έκανα αίτηση, ζητώντας 20%-30% παραπάνω χρήματα έτρωγα πόρτα. Η μόνη εταιρεία που ήταν διατεθειμένη να δώσει παραπάνω, ήταν μεγάλη στοιχηματικη η οποία δέχτηκε το 30%.

1

u/_maverick98 14d ago

οι σταρταπς στην Ελλαδα δεν πληρωνουν… παρομοια εμπειρια ειχα και γω

1

u/Poleftaiger byeah 14d ago

Που δίνουν junior 28k μεικτά δηλαδή 1400 ευρώ το μήνα καθαρά;;;;; Να πάμε και εμείς ρε φίλε.

Ψάχνω δουλειά ένα χρόνο τώρα αφου αποφοιτησα και μάξιμουμ ακούω για βυσματικες θέσεις σε γνωστές εταιρείες, να παίρνουν γνωστοί μου 950 ευρώ πρώτο μισθό. Και αυτό τα βύσματα. Οι περισσότεροι παίρνουν 850 και μιλαω για αποφοιτους πολυτεχνείου, που δεν εβρισκαν δουλεια. Και γενικά δεν υπάρχουν δουλειές για junior γενικώς

Εκτός αν με junior πλέον εννοούμε 2 χρόνια προϋπηρεσία στο αντικείμενο της εταιρείας. Άρα τότε μιλάμε για mid που τον έχουμε βαφτίσει junior καθώς αυτές τις θέσεις βλέπω εγώ ένα χρόνο τώρα.

→ More replies (9)

1

u/MrXplicit 14d ago

Mobile dev εδω παιρνω 80κ και μολις ειπα οχι σε 90κ απο αλλη εταιρεια γιατι ειναι hybrid και οχι remote. Ελληνικες και οι δυο εταιρειες.

1

u/ExtremeGrade5220 14d ago

Ψάχνετε μήπως κανέναν Android Dev? 😂

2

u/MrXplicit 14d ago

Ψαχνουμε και απο συμπτωση θα σου παρω και συνέντευξη 🤣

→ More replies (2)

6

u/nikos_kozi 14d ago

Τα 2.5κ καθαρά το μήνα, σε μισθωτο με 14 μισθούς με εμπειρία 4-5 χρόνια όντως δεν είναι κάτι εξωπραγματικό. Το παραπάνω μεταφράζεται σε 55κ μικτά το χρόνο. Με βάση τη προσωπική μου εμπειρία και κάποιων φίλων στο χώρο, Ο.Ε και ΙΚΕ δεν είναι τόσο σύνηθες σε εταιρίες στην Ελλάδα. Οι περισσότερες προτιμούν και σε παίρνουν ως μισθωτο. Αυτό που περιγράφεις με B2B contracts ειανι συνήθως σε full remote θέσεις εξωτερικού, δουλεύοντας από Ελλάδα. Όπως έγραψαν πολλοί θεωρώ ότι τα νούμερα που λες αφορούν την εξαίρεση και όχι τον κανονα. Λογικό βέβαια, δεν συγκρίνεται ένας που τελείωσε ένα boot camp με έναν engineer. Από τη στιγμή που αυτό το ποστ έχει σκοπό να βοηθήσει, αν έχετε ελληνικές εταιρίες που είναι πιο ανοιχτοχεριδες μπορείτε να τις παραθέσετε.

Υ.Γ Το να μιλάει κάποιος με τέτοιο ύφος δεν καταλαβαίνω τι added value δίνει. Μου θύμισε λίγο κάτι τύπους στυλ κονκλάβιο.

Υ.Γ2 εννοείται δεν υπάρχει κανόνας για το seniority αλλά όπως και να το κάνουμε τα έτη εμπειρίας στο χώρο βοηθάνε. Δεν μπορείς να μάθεις τα πάντα σε 3-4 χρόνια όσο γαμάτος και να είσαι.

11

u/CyberDumb 14d ago

Καταρχάς αυτό το αστείο ότι με 4 χρόνια είσαι senior είναι μάλλον σημείο των καιρών. Ασχέτως τίτλων και corporate παπατζας δεν έχω δει κάποιον όντως senior συνάδελφο που να μην έχει 10 χρόνια στην πλάτη.

Προσωπικά είμαι σε φάση εύρεσης εργασίας και πλέον έχω εγκαταλείψει ότι έχει βάση την Ελλάδα. Ξέρω πολύ καλά τι παίζει στο αντικείμενο μου έχω 7 χρόνια εμπειρία και ειλικρινά σε ότι συνέντευξη έχω κάνει και ζητάω πάνω από 2κ τρώω ινσταντ άκυρο

Έχω κάνει συνέντευξη στο αντικείμενο μου σε εταιρεία με κύκλο πάνω από 5 δισεκατομμύρια και τους ξεφτυλισα στην συνέντευξη μιας και αυτά που μου απαντούσαν στις ερωτήσεις μου ήταν για γέλια. Ούτε λίγο ούτε πολύ θα τους έστηνα το πρότζεκτ αν πήγαινα και τα 2.3κ καθαρά τους φάνηκαν πολλά.

Άλλη εταιρία μου βάζει παπάδες σε take home μέσα σε ένα 24ωρο. Κάνω τους μισούς με την σημείωση ότι τα υπόλοιπα να τα συζητήσουμε στην συνέντευξη γιατί δεν είναι για ένα 24ωρο αυτά. Πάω στην συνέντευξη όλα πολύ καλά. Τρώω άκυρο. Τελικά έμαθα πήραν έναν απόφοιτο και του δίνουν ένα χιλιάρικο.

0

u/athens2019 14d ago

θελω να σε διαβεβαιωσω πως αυτο το "αστειο" που λες εσυ ειναι παγκοσμιως το στανταρ. Απλα στην Ελλαδα η κουλτουρα ειναι για να εισαι σινιορ πρεπει να δουλευεις δεκα χρονια. αλλη μια ελληνικη πατεντα. το Seniority ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ στη δουλεια (ω ναι) εχει να κανει με achievements και growth. Εχω δει παιδια απο ελλαδα στα 4-5 χρονια να ειναι leads και directors. Οταν εισαι σε μια δυναμικη αγορα με διψα για κοσμο, ανεβαινουν οι θεσεις.. οταν εισαι στο ΙΤ του Κωτσοβολου...

5

u/CyberDumb 14d ago edited 14d ago

Τεχνικα οποιο και να ειναι το stack σου δεν φτανουν 10 χρονια. Εχω συνεργαστει με πανω απο 50 ανθρωπους και senior τεχνικα θα θεωρουσα 2 απο αυτους που ολως τυχαιως ειχανε 15 και 20 χρονια στο κουρμπετι. Για μενα senior ειναι οποιος μπορει να δινει λυσεις σε οτιδηποτε προκυψει, οπουδηποτε κι αν προκυψει. Ακομα και αν δεν ξερει, να εχει μια ιδεα για την λυση ή το υποβαθρο της. Για να το κατεχεις αυτο χρειαζεσαι οχι μονο πολλη εμπειρια σε ποσοτητα αλλα και σε ποιοτητα. Γιατι εχω συνεργαστει και με ατομα που ειχανε 10 χρονια σε ενα framework και οταν ζητησα κατι που δεν προεβλεπε το framework με κοιτουσαν σαν χαζοι και εκατσα να το κανω εγω.

Τωρα για leader και director παμε σε αλλα μονοπατια οπου εχουν να κανουν με διαχειρηση ανθρωπων. Και να πουμε οτι αν μπορεις να πλασαρεις λιγο καλα τον εαυτο σου μπορεις να βρεθεις σχετικα ευκολα σε τετοιες θεσεις. Ουκ ολιγες φορες εχω δει κι εχω συνεργαστει με leaders και directors που ηταν καλοι στην διαχειρηση ανθρωπων αλλα τεχνικα σιγουρα δεν ηταν σε καποιο καλο επιπεδο. Αν η αγορα διψαει και κανει leader τον καθε παπατζη Τακη γουστο της καπελο της ,αλλωστε η πτωση ποιοτητας ειναι παντου υπαρκτη σε ολα τα επιπεδα, αλλα εγω προτιμω τα στανταρτς μου.

23

u/stonedcity_13 14d ago

Ναρκωτικά παίζουν πολλά....

22

u/NicoRobinFleur 14d ago

ΝΟΥΝΟΥ όμως;

23

u/Serious_Pizza4257 14d ago

Delusional post

8

u/TheRealToump 14d ago

Αδελφέ σε ποια Ελλάδα αναφέρεσαι?Εγώ ξέρω ένα σωρό ατομα που αποφοίτησαν από τοπ πανεπιστήμια της Ελλάδας,με πεταπτυχιακα,πολλές πιστοποιήσεις και έχουν περίπου 5 χρόνια εμπειρίας και τα 1700 μεικτά δεν τα περνάνε.(λέω και πολλα)

4

u/nerdyphoenix 14d ago

Τα 1700€ μεικτά δεν είναι ούτε για junior εδώ και λίγα χρόνια. Δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχουν εταιρείες που τα δίνουν, αλλάππρεις να βρεις πολύ καλύτερα.

3

u/Adventurous-Role-806 14d ago

5 χρονια εμπειριας και 1700 μικτα προσωπικα μου ακουγετε λιγο κοροιδια. Κατα την γνωμη μου ωρα να αλλαξουν δουλεια.

6

u/Aizenvolt11 14d ago

Εγώ στην Ελλάδα στον 1 χρονο προϋπηρεσία πήγα στα 1400 καθαρά για fullstack. Αν ήμουν στη θεση τους θα έψαχνα να βρω αλλού.

2

u/athens2019 14d ago

Κρίμα.

5

u/TheRealToump 14d ago

Κρίμα?🤣🤣Δεν είναι καθόλου Κρίμα αυτοί είναι οι ρεαλιστικοί μισθοί για την Ελλάδα και είναι και πολύ καλοί κιόλας.Εσυ ποσα παίρνεις?Σε ποια εταιρία δουλεύεις?Ή οι γνώσεις που έχεις βασίζονται μόνο στην Αμερικανική οικονομία?

1

u/Ok-Possibility-4378 14d ago

Όταν οι εταιρίες που πληρώνουν καλυτερα κυνηγάνε τόσο πολύ τους senior, πώς γίνεται κάποιος με 5 χρόνια εμπειρία να μην περνάει τα 1700 μεικτά;; Αν ξέρεις τέτοια ατομα, να τους πεις ότι πραγματικά τους κοροϊδεύουν και να αλλάξουν δουλειά χθες.

Εγώ είμαι junior και τους περνάω κατά πολύ.

2

u/TheRealToump 14d ago

Εντάξει υπερβάλλω λίγο.Εχουν 3 χρονια εμπειρίας αλλά και πάλι το point μου είναι όταν κάποιος έχει σπουδασει στο ΟΠΑ ή στο ΕΜΠ και έχει και πολλές πιστοποιήσεις/interships μην περιμένει ότι θα πάει αυτόματα στην Microsoft κλπ κλπ και θα βγαζει 50κ ετσι απλα.Γενικα στην πληροφορική πέφτει μεγάλη προπαγάνδα και πρέπει να καταλάβουν όλοι ότι δεν είναι έτσι όπως τα λέει ο OP.Εχω ακούσει για άτομα τα οποία έχουν σπουδασει στην Σπάρτη πληροφορική αχαχαχαψ που να το πεις και παίρνουν 2.5κ.ΠΑΠΑΡΙΕΣ.Πειτε σε ποιες εταιρίες δουλεύετε ρε παιδιά να πάνε και οι άλλοι μην λέτε απλά τα λεφτά που βγάζετε.Ο μέσος μισθος προγραμματιστη είναι περίπου 2κ και οι πολύ σενιορ φτάνουν τα 5κ.Οτιδηποτε άλλο ακούσετε είναι προπαγάνδα των φαντασμένων που η μόνη πηγή που έχουν είναι το κινητό.

0

u/Cultural_Chip_3274 14d ago

Μετριες επαγγελματικές επιλογές μπορεί να κάνει ο καθένας. Στην Ελλάδα υπάρχει μειωμένη κινητικότητα νομίζουμε ότι δουλεύουμε για χόμπι και για τα χρήματα. Να ψάχτουν.

4

u/einai__filos__mou 14d ago

Για 0-4 χρόνια τι κάνουμε??

3

u/athens2019 14d ago

Βρίσκουμε μια καλή ομάδα, όχι τοξική, ιδανικά με international projects, Με κόσμο που έχει δουλέψει εξωτερικό, μαθαίνουμε καλά πράγματα, fundamentals, και μετά αλλάζουμε σε startups για growth και scale!

3

u/nerdyphoenix 14d ago

Όταν λες μισθό εννοείς το συνολικό εισόδημα (μισθός+ μπόνους) ή όντως μόνο τον μισθό;

3

u/y0zh1 14d ago

Το βρίσκω δύσκολο να υπάρχουν τέτοιες εταιρείες στην Ελλάδα, αλλά μακάρι!

Δεν είμαι developer, software engineer, κλπ, είμαι όμως engineer και στο δικό μου τον κλάδο αυτά τα λεφτά απλά δεν παίζουν για τον απλό υπάλληλο.

Επομένως πραγματικά χαίρομαι αν ισχύουν αυτά και υπάρχουν τέτοιες υεταρείες με εξοστρέφεια που τα δίνουν.

1

u/Cultural_Chip_3274 14d ago

Όχι δεν είναι δύσκολο. Προφανώς δεν πρέπει να είσαι τσοπάνος βέβαια τεχνικά πρώτον και 2ον διαπραγματευτικα. Πολλοί νομίζουν οτι η δουλειά είναι επέκταση μιας σχολής η της οικογένειας η παρέα. Δεν είναι.

3

u/Positive-Anywhere872 13d ago

Κρύβεται μια μεγάλη αλήθεια στο post του op που είναι η διεκδίκηση. Δουλεύω 14 χρόνια στον κλάδο και από την 1η μου δουλειά προσπαθούσα να διεκδικώ κάτι καλύτερο από αυτό που είχα.

Ξεκίνησα στα 26 μου αυτοδίδακτος με μισθό 500 ευρώ και άλλαξα μέχρι τώρα πάνω από 6 εταιρίες.

Ο μισθός μου έχει αυξηθεί πάνω από 1400% και από τον περίγυρό μου σε κάθε δουλειά άκουγα την φράση "μια χαρά είσαι πόσα θες".

18

u/Global_Row_6037 14d ago

υπαλληλος εισαι αδερφε αραξε την πετσα σου

-6

u/athens2019 14d ago

Τι έγινε μεγάλε τα έπιασες τα 70fps στις τσόντες anime που βλέπεις ;

17

u/Global_Row_6037 14d ago

η νεραιδα της μαλακιας καθε βραδυ ακουμπαει καποιον με το ραβδακι της. Εσενα πρεπει να σε εχει γαμησει στο ξυλο

3

u/positronius 14d ago

😂😂😂

16

u/JustDankas 14d ago

Φιλε λες μακακιες κοψε οτι παιρνεις, απορω γιατι δεν εχει μονο downvotes

1

u/andrewchron 14d ago

μηπως γιατι καποιοι απο εδω το να παιρνουν 55 και 60Κ δεν ειναι και κατι το τρομερο? δυσκολο να το χωνεψουν καποιοι αλλα αυτη ειναι η πραγματικοτητα

1

u/DaiFunka8 13d ago

Ποιες εταιρείες στην Ελλάδα δίνουν τέτοιους μισθούς;

→ More replies (7)

1

u/JustDankas 13d ago

Μην διαστρεβλωνεις την πραγματικοτητα χωρις καν δεδομενα, γεμισαμε botακια και εδω

1

u/andrewchron 13d ago

τα δεδομενα ειμαι εγω και ο κυκλος μου και ο κυκλος των κυκλων μου μετα απο 10 χρονια προυπηρεσια στον κλαδο. Νομιζω ειναι υπεραρκετο, μικρη αγορα ειναι η ελλαδα. Επισης, ειπα καποιοι , οχι ολοι. Αυτο που βλεπετε καποιον να παιρνει 60Κ και πιστευετε οτι αδικηθηκατε και θα επρεπε και εσεις τοσα να παιρνετε ποτέ δεν το καταλαβα.

-19

u/[deleted] 14d ago

[removed] — view removed comment

14

u/nekdev_ 14d ago

Full stack developer εδώ. Φίλε ξεκαβαλα λίγο από το καλάμι σου και μάθε να μιλάς με ευγένεια. Προγραμματιστής είσαι, δεν ανακάλυψες την πενικιλίνη.

Φιλικά από έναν συνάδελφο

15

u/Groundbreaking_Tax 14d ago

Πως μιλάς έτσι στον κόσμο; Επειδή ίσως βγάζεις περισσότερα λεφτά; Και τι σημαίνει πως είναι ντελίβερι; Σε έχει καταστρέψει τόσο πολύ η λογική της αγοράς; Πιστεύεις πως είναι σωστός τρόπος να σκέφτεσαι έτσι; Σκέψου ξανά

-4

u/athens2019 14d ago

Με έβρισε χωρίς λόγο. Του απαντώ όπως του αξίζει.

15

u/-MrAnderson 14d ago

Δεν σε έβρισε, σου είπε ότι λες μαλακίες. Και όχι χωρίς λόγο, καθώς δεν υφίσταται ούτε μισή πηγή που να τεκμηριώνει τα ποσά που αναφέρεις.

Πράγμα απολύτως αναμενόμενο, btw, αν ήταν τέτοιες οι μισθάρες των ειδικοτήτων που αναφέρεις, θα μετανάστευαν από άλλες χώρες προς την Ελλάδα για να τις απολαύσουν. Δεν είναι τυχαίο που συμβαίνει το αντίστροφο.

1

u/athens2019 14d ago

Πως μπορεί να έχει άποψη; δεν είναι στον χώρο. Δεν έχει την παραμικρή σχετική εμπειρία. Ούτε Ελλάδα, ούτε εξωτερικό. Το μόνο πρόβλημα του είναι ότι βλέπει νούμερα που γι αυτόν (ως υπάλληλο των Domino's) ειναι μεγάλα. Σε τι ακριβώς βοηθά την συζήτηση αυτη η άποψη;

→ More replies (19)

2

u/JustDankas 13d ago

Και λιγα σου ειπα να ξερεις, αν δεν τρολλαρεις οντως που εγω ακομα πιστευω οτι τρολλαρεις, ερχεσε με θρασος χωρις δεδομενα χωρις πηγες χωρις χωρις χωρις και καθεσε και λες οτι στη Ελλαδα ολοι εμεις ειμαστε ζωα και δεν βγαζουμε μια ενω θα μπορουσαμε να εχουμε μισθο Αμερικης.

Ευτηχως ολοι εδω σου εχουν πει πολυ καλα επιχειρηματα αλλα αποτι βλεπω δεν σκαμπαζεις οτι και αν σου πουν οποτε απλα 9/10 ragebait συγχαρητηρια

→ More replies (3)
→ More replies (1)

10

u/AtrioxsSon 14d ago

Ρε παιδιά τι φάση εδώ μέσα που νομίζουν ότι δεν υπάρχουν τέτοιοι μισθοί πραγματικά.

Εγώ 55Κ μεικτά παίρνω και έχω συναδέλφους και με παραπάνω λόγω εμπειρίας.

Εκτός και αν τρολαρουν

3

u/Ok-Possibility-4378 14d ago

Πιστεύω φταίει και το HR. Πολλές φορές έχει διαλέξει υποψήφιο και σου κάνει bullying για τα λεφτά που ζήτησες μπας και έχει και πιο φθηνή εναλλακτική. Οπότε κυκλοφορεί ότι δεν παίζουν τέτοιοι μισθοί.

10

u/athens2019 14d ago

Δικαιολογώ τους περισσότερους, έχει παίξει τρελό βασανιστήριο εδώ και 10+ χρόνια και όταν κάποιο παιδί δουλεύει για 2ε την ώρα και αναγκάζεται να μένει στο πατρικό του μέχρι τα 40 δε μπορεί να χωνέψει πως κάποιος κερδίζει 3,4,5 χιλιάδες μισθό. Ίσως γιατί και οι developers δεν είναι τόσο της μόστρας αλλά περισσότερο ταπεινοί άνθρωποι.. Το πρόβλημα μου και ο λόγος που έγραψα το thread είναι για τους συναδέλφους που είναι στον χώρο και είναι ΚΑΛΟΊ μηχανικοί, καλύτεροι κι από εμένα, και κακοπληρωνονται γιατί έχουν πέσει στην λούμπα ότι "έλα τώρα παίρνεις δύο χιλιάρικα, καλά είσαι" (δώσε τώρα 1000ε ενοίκιο)..

-1

u/AtrioxsSon 14d ago

Ε ναι ακριβώς

1

u/CriticalResearcher83 14d ago

55κ μοικτα, Καντά καθαρά βγάλεις δώρα δεν είναι περίπου 3κ το μήνα;

2

u/AtrioxsSon 14d ago

Τον μήνα είμαι 2500 καθαρά αλλά υπολογίζω και και δώρα

0

u/Got2InfoSec4MoneyLOL   14d ago

Ραγιαδισμος φίλε. Επίσης misery loves company, τι περίμενες να βρεις εδώ μέσα.

→ More replies (2)

2

u/sozelge 14d ago

Δεν ξέρω αν το έχασα στο ποστ αλλά ποιοι είναι καλοί μισθοί για

Junior Full-stack, Backend, front-end?

2

u/stathis13567  Ξενυτεμένος 14d ago

Εχει κανεις εικόνα για μισθούς για θέσεις σε σχέση με κυβερνοασφαλεια?

2

u/Antinaxtos 13d ago

Στα 2 χρόνια αν η εταιρία δεν κάνει κωλοτούμπες να με κρατήσει (καμιά δεν το κάνει) I'm out of there και πάντα με πιο ψηλό μισθό. Παρά να περιμένεις αύξηση μπορείς απλά να βρεις μισθό πιο ψηλό απευθείας αλλού. Μη φοβάστε να ζητάτε μισθούς ψηλούς. Άμα δεν κάνει πίσω ο recruiter και επιμένει "Όχι πες μου εσυ πόσα θες" η σωστή απάντηση είναι πάντα "Θέλω 10 το μήνα. Τι; Ρώτησες πόσα θέλω. Αν δεν μου δώσετε τουλάχιστο range, τόσα θέλω". Δούλεψε 100% of the time.

2

u/tarti321 12d ago

Πιστεύω πρέπει να ορίσουμε αρχικά και το "καλός μηχανικός" για να είμαστε στην ίδια σελίδα. Πολλές φορές ο καθένας νομίζει ότι κάνει το πιο σημαντικό πράγμα στον κόσμο ζώντας στον μικρόκοσμο του.

2

u/TwoFoldApproach 12d ago

Ειλικρινά εκπλήσσομαι με τέτοια ποστ, αν και με βάση το τί μυαλά κυκλοφορούν εκεί έξω στον κλάδο μας δε μου κάνει εντύπωση.

Οι μισθοί που περιγράφεις είναι way off και δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικά δεδομένα. Δεύτερον, οι συμβουλή για job hopping είναι τεράστια κοτσάνα που μακροπρόθεσμα καταστρέφει την καριέρα σου, παρά την βοηθάει. Τρίτον, αυτό που λες για μπλοκάκι είναι επίσης dubious στην καλύτερη εάν όχι προβληματικό στην χειρότερη.

Δε ξέρω τί σχέση έχεις με τον κλάδο και πόση εμπειρία κουβαλάς, αλλά δείχνεις ότι απλά αναμασάς ψευτόhype...

1

u/athens2019 12d ago

Έκατσα κι έγραψα ένα μακρινάρι αλλά δε θέλω να μπω σε λεπτομέρειες στο public discourse. Φαντάζομαι έχεις τη δική σου εμπειρία στο χώρο και διαφέρει. Η δική μου είναι κατά πλειοψηφία στο εξωτερικό. Ίσως εκεί είναι το πρόβλημα. Αν θες στείλε pm για να τα πούμε πιο αναλυτικά. Δε νομίζω ότι τα νούμερα είναι way off, επισημαίνω ότι μιλάμε για yearly gross, άρα ο υπολογισμός είναι /14, μειον κρατησεις...

1

u/TwoFoldApproach 12d ago

Νομίζω ότι καλύτερο είναι η κουβέντα να γίνει εδώ, ώστε να μπορεί και άλλος κόσμος να συμμετάσχει με τις δικές τους εμπειρίες. Τα νούμερα που λες είναι off και στις περισσότερες περιπτώσεις δεν κάνουν adhere με αυτό που συμβαίνει στην αγορά...Επίσης το κομματί με το job hopping όπως σου είπα και επάνω, είναι πολύ κακή συμβουλή.

→ More replies (10)

4

u/oddios_1970 14d ago

Καλα κοψε κανα τιμολογιο παροχης κ τα λεμε

3

u/oddios_1970 14d ago

Καλα, ερχεται το ΑΙ και θα κλαψετε, αφηστε το καλαμι εγκαιρως

3

u/johnkapolos 14d ago

Με τον καημό θα μείνεις :D

1

u/oddios_1970 14d ago

Καλα, τα λεμε σε κανα interview σε κανα χρονο

1

u/johnkapolos 14d ago

Εσύ θα φέρνεις τους καφέδες? :D

2

u/oddios_1970 14d ago

Εγω ειτε θα σε κοψω ειτε θα ορισω το μισθο σου

→ More replies (12)

1

u/athens2019 14d ago

Είμαστε οκ, κάναμε ήδη bankroll απ το 2010 καλο, Προσωπικά και σύνταξη βγαίνω..

1

u/oddios_1970 14d ago

Σε 27 χρονια θα δεις συνταξη, αν μπορεις μεχρι τοτε να τρως απο τα ετοιμα, καντο χτες

2

u/mantonis66 14d ago

Υπάρχουν αυτά τα λεφτά που λέει ο OP.

Αυτό που δεν είναι εμφανές, είναι με ποιες συνθήκες μπορείς να τα πάρεις. Προφανώς ο OP υποθέτει πρόσληψη μέσω "deel.com"  η κάτι συναφές, η με ΟΕ και πολύ καλό λογιστή. 

→ More replies (1)

2

u/DaiFunka8 14d ago

Source? Trust me bro?

2

u/monclairee 14d ago

Καλή υπομονή μέχρι να εισάγουν κι άλλους Ινδούς. Έριξα το κόστος μου πάνω απο 40% από τότε που στέλνω δουλειά σε Ινδούς freelancers.

2

u/athens2019 14d ago

Αρκεί να καταλαβαίνεις τι λένε όταν μιλάνε γιατί οι μισοί μιλάνε αγγλικά χειρότερα απ τον 75 χρόνο μπαμπά μου απόφοιτο δημοτικού.

1

u/monclairee 13d ago

Τεράστια γενίκευση,μιλάμε για απόφοιτους αγγλόφωνων πανεπιστημίων, όχι τυχαίους από fiver.

1

u/GatosTheDog 14d ago

Όσο αναφορά τις αυξήσεις τι ισχύει, πόσα είναι λογικό να ζητήσει κάποιος και πότε ;

→ More replies (4)

1

u/speinjun 14d ago

Έτσι από περιέργεια, σε QA θέσεις τι μισθοί παίζουν Ελλάδα πλέον; Ξέρει κανείς;

1

u/Aizenvolt11 14d ago

Full stack developer από το πανεπιστήμιο ξεκινάς γύρω στα 1100 καθαρά και αν όντως έχεις αναλάβει από την αρχή project και συνεισφέρεις ουσιαστικά άνετα από +300 το χρόνο μέχρι 2000€ τουλάχιστον.

1

u/andrewchron 14d ago

απο 900 καθαρα μεχρι και 3000 καθαρα, μεσος ορος γυρω στα 1800-2100 καθαρα, αναλογα τη θεση και την εμπειρια και ευθυνες

1

u/AlternativeSad988 14d ago

Καλησπερα.Μπορω να σου στειλω πμ να με βοηθησεις σε καποια ζητηματα?Μολις πηρα το πτυχιο μου απο την πληροφορικη του ΟΠΑ.

1

u/clickmanzen 14d ago

Κάποια από τα στοιχεία που αναφέρεις είναι ενδιαφέρον, αλλά υπάρχουν πολλά "αλλά" σε αυτή την κουβέντα, ακόμα και η ίδια η προσέγγιση σου.

1

u/YungDaggerD1ck420 14d ago

Πως κανείς το leap απο WordPress δουλειες σε React/Angular , καποιος με εμπειρια που το εχει κανει αυτο?

1

u/athens2019 13d ago

Δύσκολο leap. Πολύ διαφορετικες δουλειές. Το δεύτερο θέλει γνώσεις θεωρίας σε αρχιτεκτονική εφαρμογών, και πολλά άλλα πράγματα...

1

u/Artistic-General-485 13d ago

Για juniors και mid?

1

u/Keybraker 13d ago

Θα ξεκινησω λιγο αναποδα για να μπορουμε ολοι να ειμαστε στην ιδια σελιδα με ενα πινακακι, και για να πω επισης οτι η καλυτερη αναφορα στο μισθο ειναι ετησιος μικτος, επειδη το πως λαμβανεις τα χρηματα σου δεν εχει καμια σημασια (καποιες εταιριες πληρωνουν πχ την εβδομαδα).

κ = καθαρα, μ = μηνα, ε = ετος

20000 μ/ε -> 1107 κ/14μ -> 1291 κ/12μ
30000 μ/ε -> 1552 κ/14μ -> 1811 κ/12μ
40000 μ/ε -> 1958 κ/14μ -> 2284 κ/12μ
50000 μ/ε -> 2323 κ/14μ -> 2710 κ/12μ
60000 μ/ε -> 2658 κ/14μ -> 3101 κ/12μ
70000 μ/ε -> 3005 κ/14μ -> 3505 κ/12μ
80000 μ/ε -> 3351 κ/14μ -> 3909 κ/12μ

Οι προγραμματιστες εχουν μισθους απο 1500 κ/14μ περιπου 30000 και το να ακουμπησεις τα 2000 κ/14μ ευρω, αν προσπαθεις και εισαι καλος, ειναι αρκετα εφικτο.
Αν δουλευεις 5+ χρονια και η εταιρια σου ειναι καλη και παει καλα και εισαι και εσυ καλος θα σε ανεβασει 2500 κ/14μ περιπου 60000 μετα απο καποιο καιρο.
Απο εκει και μετα τα πραγματα ειναι πιο δυσκολα ομως, αν αναλαβεις θεση ευθυνης και πιο manager, ναι μπορεις να πας στο 3000 κ/14μ περιπου 70000 και οντως καπου εκει ταβανιαζεις και ειναι πολυ πιο δυσκολα και θελει τυχη αρκετη και πολλες ευθυνες.

1

u/Keybraker 13d ago

Γενικα εννοειται να κυνηγας το καλυτερο, απλα μην εχεις το ιδιο υφος που ειχε και ο εργοδοτης οταν ειχε εκεινος το πανω χερι. Απλα να μην ξεχνατε και οτι σημερα ειστε σε θεση ισχυος και αυριο μπορει να μην ειστε, δεν εισαι καλυτερος απο εναν σερβιτορο ή εναν γιατρο για να ζητας οτι σου κατεβει, απλα εισαι καποιος που εχει η αγορα σημερα αναγκη, αν αυριο δεν σε εχουν αναγκη θα πηγαινεις δουλεια με κλοκ-ιν και κλοκ-αουτ για 1000 ευρω και θα λες και ευχαριστω.

Ακομη το να πουλας αερα δεν ειναι παντα η καλυτερη επιλογη, μπορει να σταματησει ο αλλος τη διαδικασια, αν νιωθει οτι δεν θα εισαι οκ, ειναι προτιμοτερο, να μιλας εξυπνα και να αποφυγεις ερωτησεις σαν και αυτες ή να προσπαθησεις να μαθεις εσυ απο αυτους τι δινουν. Αλλα αν δεν τα καταφερεις και θες να πεις κατι σιγουρα πες ~15% πιο πανω, αλλα οχι εξωφρενικα πραγματα.

2

u/athens2019 13d ago

Παίρνεις οσα μπορείς σήμερα, γιατί αύριο όταν όπως λες γυρίσει η αγορά, ο εργοδότης δε θα σε λυπηθεί. Supply, demand.. Δεν έχει νόημα σε εποχές μεγάλης ζήτησης και έλλειψης ταλέντων να πουλάς τον εαυτό σου για πενταροδεκαρες.. (πράγμα που συμβαίνει γιατί γενικά είμαστε μια χώρα με κακή παράδοση σε εργασιακές σχέσης.) η ανάρτηση μου και τέτοιο χαρακτήρα είχε. Παίζει πολύ κακομοιριά / μιζέρια / μοιρολατρικη φάση..

1

u/Keybraker 13d ago

Ολα παιζουν και να προσπαθει ο καθενας για το καλυτερο, απλα η ολη σταση Εργοδοτης = κακος, υπαλληλος = καλος, ειναι ενας απο τους κυριους λογους που η Ελλαδα εχει κακή παράδοση σε εργασιακές σχέσης.

Πρεπει ο καθενας να ζηταει αυτα που θελει που πιστευει, και αν δεν του αρεσει να μην βριζει το καθε εργοδοτη αλλα να φευγει και να πηγαινει εκει που συμφωνει με τις πρακτικες της εταιριας.

Και μιλαω παντα για το κλαδο αυτο, να εισαι κακομοιρης στην εστιαση που παρα πολλοι εργοδοτες ειναι κακοι, ναι, αλλα οχι σε αυτον.

1

u/athens2019 13d ago

Είχα έναν εργοδότη στα δώδεκα μου χρόνια Έλληνα και πραγματικά όπου υπάρχει καπνός υπάρχει φωτιά.....

1

u/Keybraker 13d ago

Εννοειται αλλά αν ο καιζεν που είναι κυριλε σου φέρετε καλά, 3ιναι σημαντικό να είσαι και εσύ εντάξει, και τώρα επειδή έχουν μπει και άλλοι στο παιχνίδι και δεν έχουμε μόνο drachma startups ειναι αλλιως

1

u/TheNight0wl13 14d ago

Να το το καλό το αρχιδι.

1

u/FlyingSpurious 14d ago

Το data science έχει αρχίσει να επηρεάζεται πλέον και στην Ελλάδα. Πιστεύω σε κάποια χρόνια θα αρχίσουμε να βλέπουμε το discrepancy μεταξύ data scientist (είτε Analytics είστε Experimentation- product analytics/causal inference) και Applied Scientist-ML Scientist. Εδώ ακόμα οι data scientists είναι ισοδύναμοι με τους MLE γιατί παντού θέλουν εμπειρία στο να βάζεις τα μοντέλα στο prod

0

u/AlexGT3 14d ago

Σου έστειλα ένα μύνημα αν μπορείς να το δεις